Jak wykorzystać wyszukiwarkę Google do reklamy firmy?

Promocja firmy wcale nie musi być wyjątkowo skomplikowana i kosztowna, jeżeli tylko wykorzysta się dopasowane rozwiązania marketingowe. Jednym z nich na pewno jest wyszukiwarka Google – ta najpopularniejsza strona w internecie jest również podstawowym narzędziem w promocji i radzi sobie z nią bardzo dobrze.

Do dyspozycji firm jest pełna gama możliwości, które bazują na wyszukiwarce Google. Przedstawiamy poniżej  najważniejsze z nich:

  • pozycjonowanie stron, inaczej SEO – to metoda promocji, która polega na poprawieniu widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google (lub innych wyszukiwarek). Głównym celem pozycjonowania jest wyniesienie strony na jak najwyższą pozycję na pierwszej stronie z wynikami, aby klikało w nią jak najwięcej osób. Aby przeprowadzić pozycjonowanie, strona powinna być także odpowiednio zoptymalizowana. Do pozycjonowania stron wykorzystuje się akcje, które podwyższają ich PageRank
  • Google AdWords – metoda marketingowa oferowana przez firmę Google. Może uzupełniać SEO lub być stosowana osobno. AdWords to metoda, która polega na wyświetlaniu w okienku wyszukiwarki linków sponsorowanych – reklam. Są one prezentowane zwykle na samej górze wyników wyszukiwania dla danego zapytania, także w panelu bocznym lub na stronach współpracujących z Google w formie boksów

 

  • Mapki Google – Google oferuje darmowe mapy całego świata. Na podstawie swoich mapek Google także umożliwia prowadzenie promocji swoim użytkownikom. Polega ona na dodaniu na mapkę adnotacji na temat danej firmy w miejscu prowadzenia przez nią działalności
  • rekomendacje Google – związane z serwisem społecznościowym Google+, mają za zadanie podnieść skuteczność wyszukiwania stron poprzez ich polecanie przez użytkowników
  • Google Merchant Center  – usługa przeznaczona dla e-sklepów do reklamy produktów na stronie wyszukiwarki poprzez narzędzie AdWords

Jak widać, Google daje naprawdę szerokie możliwości promocji nawet niewielkim firmom. Każda z nich może dowolnie dobrać do swoich potrzeb opcję reklamy i nawet samodzielnie zająć się czynnościami marketingowymi, by poprawić swoją pozycję i przyciągnąć nowych klientów.

Opracowanie: J. Karwowski, http://pozycjonowaniekatowice-top1.pl